social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

چهارشنبه1400/9/10

14:17:2

903

چهارشنبه 1400/9/10

بازرسی و آزمون بیش از 10 هزار وسیله سنجش سبک در استان مازندران

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران از بازرسی و آزمون بیش از  10 هزار وسیله توزین و سنجش سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی  از ابتدای سال تا کنون، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد مازندران، سرپرست اداره کل استاندارد مازندرانبا بیان این که هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش، اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم ‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین است، گفت: در راستای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی و واگذاری بخشی از خدمات دولت به بخش خصوصی با همکاری آزمایشگاه های همکار تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران در بخش خصوصی، بیش از 10 هزار وسیله توزین و سنجش واحدهای صنفی در سطح استان مازندران بازرسی، و صحت عملکرد آنها، بررسی شده است.
وی افزود: از این تعداد وسایل سنجش کالیبره شده که بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 1-6589 مورد آزمون قرار گرفته اند، نتایج 99 درصد از این ترازوها مطابق با استاندارد ملی مربوطه بوده و نتایج 1 درصد نیز مردود اعلام گردیده است.
این مقام مسئول استاندارد استان در پایان افزود: وسایل سنجشی که نتایج آزمون آنها مردود گزارش شده است، باید طی مدت مقرر نسبت به تعمیر و رفع عیب توسط تعمیرکار مجاز اقدام نموده و پس از آزمون مجدد و در صورتی که مورد قبول واقع شوند، می توانند در داد و ستد عمومی مورد استفاده قرار بگیرند.
این سرپرست  از شهروندان درخواست کرد: هنگام خرید برای حفظ حقوق و اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش، به وجود برچسب صحت عملکرد استاندارد که توسط آزمایشگاه های همکار بر روی ترازوها نصب می شوند، توجه داشته باشند.

نسخه قابل چاپ