social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

پنجشنبه1400/9/11

11:00:3

150

صدور و تمدید 293 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در آذربایجان غربی

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی از صدور و تمدید 293 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان خبر داد. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد آذربایجان غربی؛ منصور جلایر، مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه مشاهده پروانه استاندارد، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین می‌کند، گفت: پس از انجام بازرسی‌های فنی و همچنین نمونه‌برداری و مطابقت نتایج آزمون با استانداردهای ملی ذیربط و ارائه مستندات لازم از ابتدای سال جاری تا کنون، 89 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحدهای تولیدی استان صادر و 204 پروانه نیز تمدید شده است.

وی افزود: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد ایران است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در ادامه خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی باید توجه کنند که تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری و تشویقی بدون علامت استاندارد ممنوع می‌باشد.

*صدور 23 پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی در آذربایجان غربی

وی ادامه داد: استاندارد تشويقی استانداردی است که اجرای آن اختياری بوده و الزامی برای دریافت آن توسط واحد تولیدی مربوطه وجود ندارد اما با اعلام واحد تولیدی و برحسب قرارداد بين مؤسسه و اشخاص حقيقی يا حقوقی ديگرو پس از نظارت کامل کارشناسان استاندارد و پس از تایید نهایی محصول این علامت به واحد تولیدی مربوطه اعطا می‌شود.
جلایر اظهار کرد: تمامی مواردی که برای دریافت استاندارد اجباری واحدهای تولیدی از سوی اداره کل در نظر گرفته می‌شود در استاندارهای تشویقی نیز لحاظ می‌شود و تنها در صورتی علامت تشویقی استاندارد به واحد تولیدی صادر می‌شود که از نظر کیفیت و استاندارد بودن مورد تایید باشد.  
نسخه قابل چاپ