social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

شنبه1400/9/13

10:54:4

110

استاندارد و توجه به کیفیت کالاها وخدمات لازمه تقویت تولید ملی

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان در جلسه بررسی مسائل مربوط به استاندارد سازی تعدادی از واحدهای تولیدی گفت: استاندارد سازی کالا و خدمات لازمه تقویت تولیدات ملی است .
وی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را قطع کامل وابستگی به محصولات خارجی دانست و اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخل به ویژه صنایع کوچک و دانش بنیان و استانداردسازی مشاغل خانگی از جمله برنامه هایی است که می تواند منجربه جهش تولید شود.
علایی در ادامه گفت : بدون شک نقش استاندارد در رشد و ارتقای تولید ملی و کمک به جهش تولید قابل توجه و غیرقابل انکار است، از همین رو اهمیت استاندارد در کمک به رونق و جهش تولید و همچنین پیشبرد چشم انداز اقتصادی کشور به حدی بوده که مقام معظم رهبری بند ۲۴ سیاست های اقتصاد مقاومتی را به این مقوله اختصاص دادند و بر افزایش پوشش استاندارد و ترویج آن فرموده اند.
دبیر شورای استاندارد استان در آخر گفت : استاندارد و توجه به کیفیت کالاها لازمه تقویت تولید ملی و افزایش اعتبار آن در بازارهای داخلی و خارجی است، بنابراین هرچه واحدهای تولیدی به سمت رعایت استانداردها و مقوله کیفیت حرکت کنند، کالای ایرانی نزد مصرف کنندگان داخلی و خارجی اعتبار و جایگاه بیشتری را کسب می کند و این مهم به رونق و جهش تولید کمک خواهد کرد.
لازم به ذکر است در این جلسه پبشنهادات واحد تولیدی مهرآب بهشت و شیر الات قیاسی مورد رسیدگی قرار گرفت وراه کارهای مناسبی برای حل آنها  ارائه شد.
نسخه قابل چاپ