social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

چهارشنبه1400/9/17

12:15:1

465

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی:

تحقق 165 درصدی برنامه تکلیفی سازمان ملی استاندارد در راستای بررسی اظهارنامه صادراتی

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: 911 مورد اظهارنامه صادراتی در اداره کل استاندارد استان با هدف نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری، بررسی و صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد آذربایجان غربی منصور جلایر ضمن اشاره به صدور اظهارنامه‌های صادراتی و وارداتی توسط این اداره کل گفت: از ابتدای امسال،  911 مورد اظهارنامه صادراتی در اداره کل استاندارد آذربایجان غربی با هدف نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری، بررسی و صادر شده است.
وی در ادامه بیان کرد: برابر بند 15 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب و همچنین فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی افزود:با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی استانی مرزی است و ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و نخجوان دارد و هشت شهرستان این استان در منطقه مرزی واقع شده توجه بر نظارت کالاهای وارداتی و صادراتی در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارد است.
وی افزود: هر کالایی که از مرزهای مشترک استان با دیگر کشورها وارد یا از آن خارج می شود، اگر مشمول استاندارد اجباری باشد، جهت ارزیابی انطباق آن کالا با استاندارد مربوط به اداره کل استاندارد ارجاع و چنانچه مشمول استاندارد اجباری نباشد، جهت تعیین ماهیت و آنالیز آن، توسط گمرکات استان به این اداره کل  تحویل داده می شود.
جلایر در ادامه خاطر نشان کرد: بررسی کیفیت کالاهای صادراتی در مبادی خروجی و ارسال نمونه از آن  به آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد بعهده اداره کل استاندارد استان می باشد.
وی ادامه داد:  در خصوص صدور اظهارنامه صادراتی در استان بر اساس برنامه تکلیفی سازمان ملی استاندارد، تا کنون تحقق 165 درصدی انجام پذیرفته است که برنامه تکلیفی اداره کل استاندارد آذربایجان غربی تا پایان اسفند ماه امسال  550 مورد بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های امور صادرات و واردات این اداره کل در مدت 8 ماهه علاوه بر تحقق برنامه تکلیفی سازمان 361 مورد دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

*تحقق 2 برابری  بررسی اظهارنامه وارداتی نسبت به برنامه تکلیفی سازمان ملی استاندارد  
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 5 هزار اظهارنامه وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان، به ثبت رسیده است که این رقم 2 برابرتکلیف اعلامی از سوی سازمان ملی استاندارد می‌باشد.
نسخه قابل چاپ