social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

سه‌شنبه1400/10/28

07:59:2

545

مردم از خرید دستمال کاغذی فاقد نشان استاندارد خودداری کنند

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اعلام کرد: مردم از خرید دستمال کاغذی فاقد نشان استاندارد و یا فاقد کد ده رقمی خودداری کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان لرستان، حمیدرضا میربیک گفت: فرآورده های دستمال کاغذی، حوله کاغذی و کاغذ توالت مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری هستند، مردم هنگام خرید این گونه فرآورده ها به نشان استاندارد توجه کنند.    
وی افزود: اخیرا در بازار استان به ویژه در شهرستان خرم آباد، دستمال هایی به شکل رول، فاقد هرگونه نشانی تولید و توزیع و عرضه می شود که عرضه اینگونه محصولات بدون نشان استاندارد، سلامتی و بهداشت مردم را به خطر می اندازد.
رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل اظهار کرد: بر اساس استانداردهای ملی مربوطه، درج مواردی از قبیل نام و نشانی کارخانه، نام تجارتی، نام محصول، تاریخ تولید به روز، ماه و سال؛ نشان استاندارد و ... بر روی بسته بندی فرآورده های مذکور الزامی است.
بر اساس این گزارش، شهروندان می توانند با ارسال کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد (درج شده بر روی بسته بندی کالاها)، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از مشخصات کالا و هم چنین اعتبار پروانه استاندارد آن آگاه شوند.
نسخه قابل چاپ