social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

سه‌شنبه1400/10/28

08:03:1

798

سه شنبه 1400/10/28

تمدید 27 گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار اداره کل استاندارد استان مازندران

مدیر کل استاندارد استان مازندران از تمدید گواهینامه تایید صلاحیت 27 آزمایشگاه همکار استاندارد استان، پس از ارزیابی کارشناسان این اداره کل و حصول اطمینان از واجد شرایط بودن آنها برای تداوم خدمات آزمایشگاهی به واحد های تولیدی تحت پوشش، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد مازندران، سرپرست اداره کل استاندارد مازندران با بیان این که در راستای اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور دولتی به بخش غیر دولتی و خصوصی،51 آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده برای ارائه خدمات آزمون مطابق با استاندارد های ملی در زمینه های  صنایع ساختمانی، غذایی، خودرو و نیرو محرکه، اوزان و مقیاس ها، کالیبراسیون، برق و الکترونیک، شیمی و پتروشیمی، سلولزی و بسته بندی، مکانیک و فلزشناسی وکالیبراسیون  در استان مازندران فعالیت می کنند.

دبیر شورای استاندارد استان یادآور شد: فعالیت آزمایشگاه های همکار در استان سبب بهبود در گردش اقتصادی و اشتغال پایدار شده و اداره کل استاندارد به منظور نظارت موثر و اثربخش بر عملکرد آزمایشگاه های همکار استان، به صورت دوره ای از آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده ارزیابی به عمل آورده و نسبت به آزمون های مقایسه ای بین آزمایشگاهی، اقدام می نماید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای کنترل و نظارت و ارزیابی های مراقبتی کارشناسان اداره کل بر فعالیت های آزمایشگاه همکار و به دلیل عدم رعایت الزامات تعیین شده، نسبت به  تعلیق و ابطال گواهینامه 4 آزمایشگاه همکار در طی 10 ماهه امسال، اقدام شده است.

سرپرست  در پایان اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و انحراف در فعالیت های آزمایشگاه های همکار و یا سهل انگاری و بی دقتی در صدور نتایج آزمون، نسبت به ادامه فعالیت آزمایشگاه ها در کمیته فنی اداره کل تصمیم گیری می شود.

نسخه قابل چاپ