social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

سه‌شنبه1400/10/28

12:39:1

650

آزمون و صحت سنجی وسایل توزین و سنجش در استان چهار محال و بختیاری

 به گزارش مرکز اندازه شناسی و به نقل از اداره کل استاندارد استان چهار محال و بختیاری، عبدالله نظری، مدیر کل استاندارد استان از آزمون 476 دستگاه اوزان سبک وسنگین در 9 ماهه گذشته خبر داد.
وی گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده در واحدهای صنفی، خدماتی و واحدهای تولیدی، در 9 ماهه امسال 293 دستگاه اوزان سبک و 183 دستگاه اوزان سنگین توسط کارشناسان این اداره کل آزمون شد.
نظری افزود: در همین بازه زمانی، بیش از 1000 آزمون از نازل های سوخت مایع و CNG استان، به منظور صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از کم فروشی صورت گرفته است.
مدیرکل استان تاکید کرد: مطابق ماده 46  قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هر شخص حقیقی و حقوقی که به نحوی به امور تولید، تجارت و ارائه خدمات و داد و ستد اشتغال دارد، چنانچه دارای اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش تقلبی یا غیرقانونی باشد و یا با اوزان و مقیاس‌های تقلبی و غیرقانونی داد و ستد کند علاوه بر رد معادل اموالی که با تقلب کسب کرده است با حکم دادگاه به حبس تعزیری درجه شش و یا جزای نقدی درجه‌سه یا هر دو مجازات محکوم و وسایل سنجش مذکور به نفع سازمان ضبط می‌شود.

تصاویر

نسخه قابل چاپ