social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

شنبه1400/11/2

12:54:3

1027

مديركل استاندارد بوشهر خبر داد:

طرح استانداردسازي آسانسورهاي ادارات و مراكز پرتردد عمومي كليد خورد

مدیر کل اداره استاندارد استان بوشهر گفت: بسیاری از آسانسور‌های ادارات و مراکز پر تردد عمومی استان استاندارد لازم را ندارند که انتظار می‌رود در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد بوشهر، محمد رحیم بهره مند گفت: در حال حاضر تعدادی از آسانسورهای ادارات و مراکز پر تردد عمومی در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به ثبت رسیده است که تنها 24 گواهینامه ایمنی آسانسور آن ها دارای اعتبار می باشد و بقیه آن ها نیازمند بازرسی ادواری و یا بازرسی اولیه هستند و این موضوع در شورای فنی استان مطرح و با تاکید معاونت عمرانی استانداری بوشهر و مصوبه شورای فنی استان، کلیه ادارات دولتی و مراکز پر تردد عمومی استان ملزم به اخذ گواهینامه ایمنی برای آسانسورهای خود می باشند.
وی گفت:  انجام بازرسی‌های آسانسور فقط توسط شرکت‌های بازرسی کننده تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صورت می‌گیرد و در این خصوص چهار شرکت بازرسی در زمینه بازرسی عملکرد آسانسورهای نصب شده در سطج استان فعالیت دارد.
وی با اشاره به  اعتبار یک ساله گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور خاطر نشان کرد: آسانسور دستگاهی است که به صورت دینامیک در حال کار کردن است بنابر این  هر سال باید مورد بازرسی فنی قرار گیرد تا در صورت بروز نقص، نواقص برطرف گردد و گواهینامه تایید ایمنی بگیرد.
بهره مند افزود: با توجه به اهمیت ایمنی کاربران آسانسورها  و ارتقای کیفیت آنها کارفرمایان و متقاضیان نصب آسانسور باید در هنگام انعقاد قرارداد  با شرکت‌های نصاب آسانسور از دارا بودن پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور این شرکت از سازمان  صنعت، معدن و تجارت اطمینان حاصل نمایند که راحت ترین راه مراجعه به درگاه سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی www.lift.isiri.gov.ir فروشندگان معتبر آسانسور می باشد.
نسخه قابل چاپ