social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

سه‌شنبه1401/5/25

13:15:1

308

سه شنبه 1401/5/25

بررسی راهکارهای تسهیل و تسریع صدور مجوز استاندارد در حوزه صادرات و واردات کالا در استان مازندران

جلسه بررسی راهکارهای تسهیل و تسریع صدور مجوز استاندارد در حوزه صادرات و واردات کالا در اداره کل استاندارد استان مازندران برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران، جلسه ای در محل اداره کل و با حضور  مدیر کل استاندارد استان، معاونین و روسای استاندارد شهرستان ها به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه صادرات و واردات کالا در استان و تعیین راه کارهایی جهت تسهیل و تسریع در صدور مجوز استاندارد صادرات و واردات کالا، برگزار شد، در این جلسه  محمد ملاعلی پور با اشاره به اهمیت حوزه صادرات و واردات و در راستای تحقق شعار سال اشتغال آفرین، دانش بنیان، تولید ضمن تاکید بر اجرای دقیق دستورالعمل ها و روش های اجرایی سازمان و رعایت بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد کشور، بر دقت در انجام و همچنین نظارت بر اقدامات ادارات در دریافت و ارسال نمونه  از بنادر استان به آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده، چگونگی انجام نمونه برداری ها  و آزمون کنترل کیفی فرآورده ها تاکید داشتند.
بر پایه این گزارش از ابتدای سال جاری تا کنون 15جلسه جهت رسیدگی به اعتراضات وارد کنندگان و صادر کنندگان کالا و تمدید گواهی ارزیابی انطباق کالا های وارداتی تشکیل گردید و 18 پرونده بررسی شد. که 9 پرونده مربوط  به تمدید گواهی انطباق کالا و 9 پرونده مربوط به رسیدگی اعتراضات وارد کنندگان بود که همه اعتراضات مربوط به نتیجه آزمون صادره محموله ها بوده است که مجددا در آزمایشگاه دیگری نتایج بررسی گردید.
این روابط عمومی افزود: هم چنین در طی این مدت تعداد اظهارنامه های بررسی شده 317 مورد به وزن 660882 تن بوده است که از این تعداد 5 اظهارنامه به وزن 9133 تن شامل ذرت دامی و میلگرد بود که عدم انطباق دریافت نمودند و از ورود به کشور جلوگیری به عمل آمد.محموله های وارداتی شامل گندم خوراکی، ذرت دامی، جو دامی، کمباین، سرپیچ، سوکت، کاغذ، خازن، عایق ماشین جوشکاری از کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و  چین و محموله های صادراتی شامل سیمان خاکستری و بستر پوشش قارچ مجموعا به وزن 2747 تن بوده است.
لازم به ذکر است استان مازندران دارای 3 بندر فعال شامل بندر امیرآباد، بندر نوشهر و بندر فریدونکنار بوده و اداره کل استاندارد استان نسبت به ارائه خدمات  به موقع به صادرکنندگان و واردکنندگان کالا در این بنادر اهتمام دارد.
نسخه قابل چاپ