social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

پنجشنبه1401/4/9

17:05:5

477

در بیانیه روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران مطرح شد:

انبارهای محموله ذرت دامی مربوطه، پلمپ و علیه شرکت متخلف همان موقع اعلام جرم شده است

روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران در پی انتشار خبری در خصوص خروج غیر قانونی یک محموله ذرت دامی؛ با صدور اطلاعیه‌ای به منظور تنویر افکار عمومی اعلام کرد: انبارهای محموله ذرت دامی آلوده، پلمپ و علیه شرکت متخلف اعلام جرم شده بود؛ این سازمان همواره خود را پاسدار ایمنی و سلامت مردم دانسته و در قامت مدعی‌العموم کیفیت و به وکالت از ملت از حقوق آنها برای برخورداری از کالا و خدمات با کیفیت صیانت می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد؛ در این اطلاعیه با اشاره به حساسیت سازمان ملی استاندارد ایران در صیانت از حق کیفیت و ایمنی سلامت مردم نسبت به تعیین دقیق حدود کیفی، نمونه‌برداری و آزمون‌های تخصصی؛ اعلام نظر تایید (انطباق) یا مردودی (عدم انطباق) کالا تأکید شده است؛ کارشناسان این سازمان با تمام توان در حفاظت از حقوق کیفی جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«سازمان ملی استاندارد ایران مرجعی حاکمیتی و دستگاهی مستقل به عنوان دستگاه فرابخشی  تمام تلاش خود را مصروف می نماید تا با برنامه محوری، پاکدستی، مبارزه با فساد، بهره مندی از دانش روز، نگاه به ظرفیت های داخلی، بکارگیری تجربیات موفق بین المللی و... در قامت مدعی العموم کیفیت و به وکالت از ملت از حقوق آنها برای برخورداری از کالا و خدمات با کیفیت صیانت نماید. 
در این مدت کوتاه از دوران جدید و تحولی سازمان، اقدامات علمی، تحولی و بدون مماشات در مقابل برخی ناکارآمدی های داخلی بجا مانده سال های قبل و زیاده خواهی های منفعت طلبانه همواره فضایی جهاد گونه برای خادمان مردم ایجاد کرده است. اما این سازمان در این مسیر سخت ولی دلچسب بواسطه توفیق خدمتگزاری خود را پاسدار ایمنی و سلامت مردم می داند و به یاری خداوند متعال بی هیچ تردید و لرزشی طی طریق خواهد نمود.
متاسفانه در چند روز اخیر برخی رسانه‌های کمتر شناخته شده با انتشار اخباری جهت‌دار سعی در شبهه افکنی در موضوعات روشن و بدیهی می نمایند که شاید بتوان ریشه آن را در همان ناکارآمدان و زیاده خواهان صدرالاشاره جستجو کرد. موضوع خروج غیر قانونی یک محموله ذرت دامی از انبارهای بندر امام(ره) و نشر اخبار ناقص در خصوص آن، این سربازان ملت را بر آن داشت که با توضیحاتی کوتاه زمینه تنویر افکار شما مردم شریف را فراهم سازند. هرچند توضیحات مفصل‌تر را عندالزوم برای زمانی خواهیم گذاشت که منتشر کنندگان این اخبار غیر موثق و ذینفعان این فضای شبهه آلود ادامه دهند.
۱- در اسفند ماه ۱۴۰۰ یک محموله ذرت دامی توسط یک شرکت وارد کننده خصوصی به گمرک بندر امام(ره) وارد گردید که در دو انبار نگهداری می‌شد. اداره کل استاندارد استان خوزستان حسب وظایف و ماموریت‌های خود نسبت به نمونه برداری، آزمون تخصصی و اعلام مردودی محموله به علت عدم انطباق با استاندارد (درباقی مانده سموم) بعنوان کاشف فنی و قانونی اقدام نمود. در ادامه ضمن پلمپ درب انبارها از سوی این سازمان علیه شرکت متخلف اعلام جرم به مراجع قضایی انجام گردید .
۲- سازمان ملی استاندارد ایران در صیانت از حق کیفیت و ایمنی سلامت مردم نسبت به تعیین دقیق حدود کیفی، نمونه برداری و آزمونهای تخصصی و غیره و اعلام نظر تایید (انطباق) یا مردودی (عدم انطباق) کالا و حفاظت از حقوق کیفی جامعه به ملت عزیز و ولی نعمتان اطمینان می دهد که با تمام قوا همچون این نمونه از این سنگر هم صیانت خواهد کرد.»
نسخه قابل چاپ