social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

دوشنبه1401/5/10

18:23:2

853

دکتر اسلام پناه:

استانداردها در تولیدات صنعتی باعث کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری می شود 

دکتر مهدی اسلام پناه ، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در آیین افتتاح طرح دانش بنیان ملی چمبر الکترومغناطیس خودروهای سواری و فوق سنگین در مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک گفت: امروز نقش استانداردها به قدری گسترده شده که بدون رعایت آنها زندگی و حرکت اجتماعی به سرعت متوقف خواهد شد.
دکتر اسلام پناه ، در سخنرانی خود در این آیین، توسعه را روندی پیوسته و همیشگی دانست و گفت: در این میان استانداردها در فضای پایدار همواره دستخوش تغییراتی در راستای بهینه سازی خواهند بود که عدم توجه به آن در روند شتابان دگرگونی قرن برای صنایع از جمله صنعت خودروسازی به مثابه زنگ خطری است که به گوش می رسد. 

معاون رییس جمهور با اشاره به  فواید استانداردها از نظر تولید کننده، مصرف کننده و تجار افزود: رعایت استانداردها در تولیدات صنعتی ضایعات را کاهش داده و باعث ارتقای کیفیت کالا و خدمات خواهد شد .
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه جهان مدرن نمی تواند بدون رعایت استانداردها شکل بگیرد اظهارداشت: استانداردها به نوعی در تمام جنبه های زندگی مدرن وجود دارد که از استانداردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات تا استانداردهای کیفیت محصولات و خدمات را شامل میشود.
دکتر اسلام پناه با بیان اینکه سود حاصل از رعایت استاندارد برای تولیدکنندگان بیش از مصرف کنندگان است، افزود:  با اجرای قوانین و مقررات استاندارد هزینه های انبارداری و ساخت ابزار آلات کاهش می یابدو فرایند تولید منظم می شود آرایش عملکرد کارخانه ها به صورت متعادل ای تنظیم می شود. دبیر شورای عالی استاندارد، استانداردها را  جزء جدایی ناپذیر زندگی و جامعه بشری دانست و گفت: استانداردها امروزه روش های علمی در تولید و خدمات را جایگزین شیوه‌های سنتی کرده است.
معاون رییس جمهور در این آیین با بیان اینکه کیفیت خواسته و میلی زودگذر و تبلیغاتی نیست خاطر نشان کرد:  امروز نقش استانداردها به قدری گسترده شده که بدون رعایت آنها زندگی و حرکت اجتماعی به سرعت متوقف خواهد شد.
دکتر اسلام پناه اظهارداشت:  کیفیت زندگی با ارتقای سطح کیفیت کالا و خدمات در کشور افزایش می یابد بطوریکه برای برخورداری از یک زندگی مناسب به کارگیری استانداردهای اجتناب‌ناپذیر است. 
رییس سازمان ملی استاندارد ایران توجه به کیفیت کالا و ارایه خدمات مطلوب را جزو وظایف این سازمان برشمرد و افزود: این سازمان  با توجه به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد نقش حاکمیتی برای کنترل محصولات دارد و در انجام وظایف خود کوتاه نمی آید.
 دکتر اسلام پناه ، در این آیین با تاکید بر اینکه آزمایشگاههای همکار استاندارد، باید این امین سازمان ملی استاندارد و واحدهای تولیدی باشند ، گفت:  آزمایشگاه همکار استاندارد باید در رعایت معیارها و الزامات استانداردهای مربوط به فضا های آزمایشگاهی و روش های آزمون التزام حداکثری داشته باشد.
معاون رییس جمهور در همین زمینه افزود:  سازمان ملی استاندارد ایران با بهره گیری از پتانسیل پژوهشگاه استاندارد نیز با دقت بیشتری فعالیت های این آزمایشگاه ها را پایش خواهد کرد.
 طرح ملی چمبر الکترو مغناطیس خودروهای سواری و فوق سنگین صبح امروز با حضور دکتر مهدی اسلام پناه ، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران و متخصصان  در شهرک صنعتی پرند افتتاح شد.
نسخه قابل چاپ