social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

دوشنبه1401/5/24

21:47:0

825

پیشنهادات دریافت شده برای طرح در جلسه شورای عالی استاندارد به تصویب رسید

نخستین جلسه کمیسیون تخصصی دبیرخانه شورای عالی استاندارد در سال جاری، پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه‌های عضو شورای عالی استاندارد به ریاست دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
دکتر صادق محبی، مدیرکل حوزه ریاست، هماهنگی امور استانها و دبیرخانه شورای عالی استاندارد، در خصوص این جلسه گفت: با توجه به پیشنهاد های ارسال شده به دبیرخانه شورای عالی استاندارد و نظر به مصوبات یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای معاونان،  پیشنهادات رسیده در نخستین نشست کمیسیون تخصصی برای بررسی موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر محبی افزود: پیشنهادات با اجماع نظر نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه‌های عضو شورای عالی استاندارد  برای طرح در یکصد و شانزدهمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد به تصویب رسید.
مدیرکل حوزه ریاست، هماهنگی امور استانها و دبیرخانه شورای عالی استاندارد به ماده ۳ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس این قانون، سازمان ملی استاندارد ایران مرجع رسمی حاکمیتی در کشور می‌باشد که عهده‌دار سیاستگذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان‌بخشی به کیفیت کالاها و خدماتی است که در داخل کشور تولید یا ارائه و یا به کشور وارد و یا از کشور صادر می‌شود. 
بر اساس همین قانون ، ترکیب شورای‌عالی استاندارد به این شرح  است: 
۱ـ رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی استاندارد ایران
۲ـ رئیس سازمان به‌عنوان دبیر شورای‌عالی
۳ـ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور
۴ـ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست
۵ ـ وزرای «امور اقتصادی و دارایی»، «علوم، تحقیقات و فناوری»، «راه و شهرسازی»، «جهاد کشاورزی»، «صنعت، معدن و تجارت»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «نفت»، «نیرو»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»
۶ ـ دادستان کل کشور
۷ـ رئیس سازمان بازرسی کل کشور
۸ ـ دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرتبط با حوزه استاندارد
۹ـ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران
۱۰ـ رئیس اتاق تعاون ایران
۱۱ـ رئیس اتاق اصناف ایران
۱۲ـ چهار نفر متخصص باتجربه در امور استاندارد به پیشنهاد رئیس سازمان و حکم رئیس‌جمهور برای مدت چهار سال
۱۳ـ رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
۱۴ـ رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران
۱۵ـ رئیس شورای رقابت 

یکصد و پانزدهمین جلسه شورای عالی استاندارد ، ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، و دبیری دکتر مهدی اسلام پناه و حضور همه اعضای این شورا تشکیل شد.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ