social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

ریاست سازمان

بيشتر

چهارشنبه1401/3/18

15:16:5

2249

دکتر اسلام پناه:

برای رونق صادرات، در تدوین استانداردهای بین‌المللی پیش دستی کنید

دکتر مهدی اسلام پناه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران در چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و تسریع ترخیص کالاهای اساسی وارداتی به کشور با اشاره به عزم دولت در این خصوص گفت: همه بخش های مختلف در سازمان باید اهتمام جدی، موثر و پیگیرانه برای ترخیص کالاهای اساسی داشته باشیم. 
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، دریافت پیشنهادات و نقطه نظرات فنی و کاربردی در جلسات برگزار شده را برای ترخیص کالاهای اساسی موثر و گره گشا دانست و گفت:  امید دارم  این جلسات به صورت پیوسته و مستمر ادامه داشته باشد.
دکنر اسلام پناه، سازمان ملی استاندارد ایران را ، سازمانی موثر و چابک در تصمیم گیری های کلان دولت معرفی کرد و  گفت؛ امروزه این سازمان تعیین کننده و گره گشا برای مسایل کشور است نه یک سازمان منفعل و این چیزی نیست جز اراده‌ای برای تغییر و اراده ای برای تحول به نفع مردم که سازمان آن را دنبال می کند.

دبیر شورای عالی استاندارد، با اشاره به معضل ریزگردها اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط می توانند  با ابتکار آینده نگرانه، اثرگذار و پرتحرک به یک اشتراک عمل رسیده و    هوشمندانه این مسئله را به صورت زیربنایی مدیریت و رفع کنند. 
دکتر اسلام پناه با اشاره به انتظار دولت از سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه توسعه تجارت کالا و خدمات گفت: باید برای تسهیل تجارت و افزایش صادرات  پیش بینی لازم را در خصوص تدوین استانداردهای منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه با کار کارمندی نمی توان به اهداف تبیین شده دست یافت، اظهار داشت:  باید با نگاهی جهادی و انقلابی این عقب افتادگی های تاریخی را در سازمان ملی استاندارد ایران جبران کنیم. 
دکتر اسلام پناه، با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران، سازمانی سیاسی نیست گفت:  تمامی مدیران  باید با نگاهی تخصصی، برنامه ریزی شده ، فعالانه تر و عمیق تر از قبل اهداف سازمانی را با قوت بیشتری دنبال کنند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر ابتکار عمل و پیش دستی در تدوین استانداردهای کالا و خدمات گفت: با تدوین استانداردهای جدید می توانیم ضمن تغییر نگرش منطقه ای و فرامنطقه ای در حوزه استاندارد نویسی جدید، در صادرات کالا و خدمات، حرف اول را بزنیم. 
وی با اشاره به رتبه خوب کشورمان  در فناوری نانو تصریح کرد: 
 سازمان می‌تواند با همکاری ستاد ویژه فناوری نانو در تدوین استانداردهای مرتبط با این فناوری پیش دستی کند و در توسعه صادرات سهیم باشد. 
دکتر اسلام پناه در ابتدای این جلسه با اشاره به حادثه قطار مشهد به یزد ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان برای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی داشت.
دکتر احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت در چهارمین جلسه تسهیل و تسریع کالاهای اساسی با تقدیر از تلاش مدیران کل سازمان ملی استاندارد ایران در مبادی مرزی کشور گفت: این اقدام که توسط رییس سازمان ملی استاندارد ایران آغاز شد فرصتی است مغتنم برای تبادل نظرات و  انتقال اطلاعات به مسئولان که لازم است ادامه داشته باشد.
در این جلسه مدیران کل استاندارد استانهای مازندران، گیلان، خراسان رضوی، بوشهر، گلستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و تهران ، به صورت مجازی درخصوص حجم کالاهای وارداتی، شرایط ترخیص، رصد و پایش کیفی محموله های وارداتی و موانع و راهکارهای لازم برای تسریع در ترخیص کالاهای اساسی به ارائه گزارش پرداختند. 
 کارگروه تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی وارداتی به کشور به دستور دکتر مهدی اسلام پناه، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برای کمک به دولت مردمی در راستای تامین کالاهای اساسی زندگی مردم شکل گرفت که امروز ، چهارشنبه ۱۸ خرداد، چهارمین جلسه آن در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد.
برای مشاهده تصاویر کلیک کنید.
نسخه قابل چاپ