social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

ریاست سازمان

بيشتر

سه‌شنبه1402/12/15

15:48:0

472

دکتر اسلام‌پناه:

«جعبه حمل امن نمونه» مبارزه علمی و فناورانه با قاچاق است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه های فناورانه،  طراحی " باکس حمل امن نمونه " را هوشمندانه و حاصل تلاش همکاران عالم دانست.

 دکتر اسلام‌پناه «جعبه حمل امن نمونه» را مصداق بارز مبارزه علمی و فناورانه با قاچاق دانست و افزود: با استفاده از این باکس ، امکان اینکه نمونه ای در کشور جابجا و تغییر پیدا کند از بین می رود.

دبیر شورای‌عالی استاندارد با اشاره به رصد مسیر حمل نمونه توسط این جعبه خاطرنشان کرد: بهره گیری از این محصول فناورانه، امکان هر گونه خطایی را باطل می کند.

در ارسال نمونه به آزمایشگاه با استفاده از جعبه امن حمل نمونه،  امکان رهگیری چرخه ی آزمون و مسیر انتقال نمونه با فیلمبرداری و تصویربرداری از مراحل نمونه برداری توسط کارگروه استانی فرآهم شده است.

 جعبه حمل نمونه، دارای ویژگی‌هایی از جمله اینکه امکان تبانی را از بین می برد و ویژگی های فنی نظیر سنسور دما، ثبت و ارسال موقعیت جغرافیایی و ردیابی تمام مسیر حمل نمونه، فعال سازی و باز شدن قفل در مکان‌های تعیین شده و احراز هویت کاربر، می باشد.

گفتنی است؛ طراحی سامانه مشتقات نفتی، برای پیشگیری و جلوگیری از گلوگاه‌های فساد و شفافیت فرایند از زمان ثبت درخواست تا تولید و تحویل خدمت به موازات سامانه سینا، بازنویسی و باز مهندسی شده است.
نسخه قابل چاپ