جمعه 31 فروردین 1403   01:03:47
1392/1/7 چهارشنبه
Iranian National Standards Organization
اخبار سازمانبيشتر
مجوز بهره برداری تجهیزات شهربازی ایوان صادر شد مدیرکل استاندارداستان ایلام گفت: پس از بازرسی های به عمل آمده از وسایل و تجهیزات تفریحی مستقر در شهرستان ایوان، بر اساس الزامات استاندارد ملی 8987 و رعایت موارد ایمنی توسط بهره بردار این وسایل، مجوز بهره برداری از 5 دستگاه تفریحی این شهربازی صادر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام: محمد مددی در این زمینه گفت: بهره بردار شهربازی ایوان، پس از برطرف کردن موارد عدم انطباق اعلام شده در  گزارش های بازرسی، رعایت موارد ایمنی و آموزش اپراتورها، موفق به اخذ مجوز بهره برداری از دستگاه های تاب زنجیری ،استخر قو،چرخ وفلک،مینی کاتر پیلار وسرسره بادی از شرکت تایید صلاحیت همکار استاندارد شد.

وی اعلام کرد: اعتبار این مجوزها منوط به رعایت مواردی نظیر آموزش مستمر اپراتورها، رعایت نکات ایمنی، عدم استفاده از دستگاه در شرایط نامساعد جوی، انجام بازدیدهای روزانه، هفتگی، ماهیانه، شش ماهه و سالیانه در موعد مقرر و ثبت و نگهداری نتایج، روغن کاری و انجام سرویس های لازم است.

مددی در خصوص اقدام قانونی  علیه مالکان و بهره برداران شهربازی گفت: برای افزایش آگاهی مردم درخصوص عدم استفاده از وسایل و تجهیزات بازی غیر استاندارد، بنرهایی در ورودی زمین بازی و شهربازی نصب شد.

مدیرکل استاندارد استان ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به اجباری بودن تجهیزات شهربازی ، زمین بازی و نیز راه اندازی سامانه شهربازی، تمام مالکان و بهره برداران شهر بازی ها و زمین های بازی، موظفند به منظور تامین ایمنی استفاده کنندگان وسایل بازی، برای ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند، زیرا تقاضای بازرسی از تجهیزات شهربازی فقط از طریق سامانه مذکور امکان پذیر است و تاکنون 5 مالک و بهره بردار نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام نموده اند.