social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1403/1/2

20:34:4

1056

دکتر اسلام‌پناه در ویژه برنامه بهار جان:

سازمان ملی استاندارد ایران متعلق به مردم است

دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در  برنامه بهارجان شبکه پنج سیما؛ با تبریک بهار قرآن و فرارسیدن سال نو، تقارن این دو بهار را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد سال خوب و پر از خیر و برکت پیش رو باشد.
  دکتر اسلام‌پناه در این برنامه از تاکید رییس جمهوری اسلامی ایران برای به روزرسانی و ارتقای سطح استانداردها گفت. 
  رییس سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به معیار ارزیابی و کسب استاندارد در تولید و خدمات اعلام کرد: معیار رضایت مردم است. 
معاون رییس جمهور، در همین زمینه افزود: رضایت مصرف‌کنندگان در نرخ رشد کیفیت، شاخصی مهم و انطباق پذیر است. 
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به سیر تحولی این سازمان به قدمت ۱۰۰ ساله آن اشاره کرد و اظهارداشت: آمار حاصل از نظرسنجی اخیر نشان داد که بیش از ۷۴ درصد مردم این نشان را می شناسند و هنگام خرید کالا و خدمات به آن توجه دارند. 
دکتر اسلام‌پناه در ویژه برنامه بهارجان با تحلیل واژه استاندارد با بیان اینکه این عبارت لاتین است یادآور شد: واژه استاندارد از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی شناسنامه فارسی گرفته است. 
دبیر شورای عالی استاندارد با اشاره به جایگاه بین المللی این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران عضو سازمان بین‌المللی استاندارد( ایزو) و ۱۳ نهاد بین المللی استاندارد سازی است که تاثیر مستقیم در تجارت فرامرزی دارد.
  وی اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در دولت سیزدهم توانست فاصله خود را در نظامات بین المللی در حد قابل توجهی کاهش دهد و در جایگاه بیستم قرار گیرد و در پی آن رتبه پنجم آسیا و رتبه نخست را در منطقه کسب کند. 
معاون رییس جمهور به توجه و تاکید رییس دولت مردمی نسبت به ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم و تلاش شبانه روزی در این سازمان برآنیم تا با به روزرسانی استانداردها پاسخگوی مطالبه عمومی باشیم. 
دکتر اسلام‌پناه دغدغه خود را در دوره تحولی حفاظت از جان و مال مردم عنوان کرد و گفت: عدم رعایت الزامات استاندارد خط قرمز است و در مقابل هرگونه عدم انطباق ایستادگی خواهیم کرد. 
دکتر اسلام‌پناه با آرزوی تحول در زندگی همه مردم عزیز ایران در سال جدید اذعان داشت: سازمان ملی استاندارد ایران متعلق به مردم است و در ادای حقوق عامه مردم در کیفی‌گرایی محصولات و خدمات در راستای رضایت مصرف‌کنندگان تلاش می کند.
برای مشاهده ویدئو این گفتگو کلیک کنید
نسخه قابل چاپ