دسترسی سریع

استانی بیشتر

مدیرکل استاندارد استان تهران:

ادامه برخورد‌های قانونی با فروشندگان مصنوعات طلای با عیار پایین

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در پی گزارشات دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلا فروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری ادامه داد: این مصنوعات نمونه‌برداری شده جهت انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌گردد.
این مقام مسئول در پایان با اشاره بر سامانه پیامکی 10001517 جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T683 باید پیامک GT683 ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن 1517 به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.
طاهری در خصوص کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص شدن تولید این مصنوعات توسط تولید کنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ