social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

پنجشنبه1400/9/11

09:46:0

415

پنج شنبه 1400/09/11

تولید باید سر و سامان پیدا کند

تولید باید سر و سامان پیدا کند، اشتغال فراهم شود و نهایتا درآمد سرانه خانوار ایرانی رشد داشته باشد، باید توازنی در این رابطه تعیین کنیم، ما مسئول رفع موانع تولید هستیم.

صبح امروز 11 آذر، آیین نکوداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه کیفی ملی و استانی برگزار شد.
"سردار زین العابدین رضوی خرم" گفت: تولید بدون رقابت محکوم به شکست است، تولید انحصاری قابل رشد است و تولیدی که مانند کرم ابریشم به دور خود می‌پیچد عمرش کوتاه است.
وی تاکید کرد: در بازار امروز باید از لحاظ کیفیت و عواملی که رقابت را می‌تواند معنی دار کند برنامه داشته باشیم.

وی به مثالی از دوران جنگ پرداخت و گفت: در زمان جنگ می‌گفتیم فرماندهی موفق است که خط مقدم نقطه مماس بر دشمن را کنترل کند، لذا امروز مدیران استاندارد و کسانی که در رصد هستند باید نقطه اول تا پایان را ضمن استمرار و مداومت پایش کنند.
وی خاطرنشان کرد: این هم برای تولید کننده آورده است و هم برای کشوری که مصرف می کند، هیچ کس نباید از اقدامات استاندارد سازی نگران باشد.
رضوی خرم گفت: موفقیت به صورت عادی و طبیعی قابل دسترسی نیست، حتما باید برای رسیدن به موفقیت فوق العاده اقدامات فوق العاده داشته باشیم.
وی ضمن اهمیت نیروی انسانی اظهار داشت: عامل اساسی که در حوزه نیروی انسانی مهم است تخصص و بهره وری است، بحران محصول بهره وری است.
وی آموزش توانمندسازی و ارتقای نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی مزیت اصلی یک مجموعه است، باید به توانمندسازی نیروی انسانی توجه ویژه داشت.
استاندار ضمن تاکید بر اهمیت نوآوری گفت: ایجاد فضای نوآوری با استفاده از فناوری های روز منجر به رشد خواهد شد.
وی ادامه داد: مجموعه ای که فناوری و ایده نداشته باشد رشد نخواهد کرد، تحقیقات در صحنه میدانی صورت می گیرد نه در کتابخانه ها.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از اشکالاتی که در کشور ما وجود دارد، عدم کاربست تحقیقات نهایی است.
وی افزود: پارک های علم و فناوری و مراکز رشد باید حلقه وصل دانشگاه و واحد تولیدی باشند.
عابدین خرم تاکید کرد: هر واحد تولید کننده به خودی خود امکان رشد ندارد مگر اینکه نقشه راه داشته باشد، در غیر این صورت فضای کسب و کار با مشکل مواجه خواهد شد.
استاندار به سیاست دولت در سال آینده اشاره کرد و ابراز داشت: تمرکز دولت رشد اقتصادی است و رشد اقتصادی بدون تولید ممکن نیست، باید به استانداردهای بین المللی بیاندیشیم، دولت عدالت محور مردمی پاک دست اولویت خود را تامین واکسن اعلام کرد و امروز به حمد الهی دانشمندان حوزه تولید واکسن به مرحله ای رسیده اند که می‌توانند رقابت کنند.

وی اضافه کرد: تولید باید سرو سامان پیدا کند، اشتغال فراهم شود و نهایتا درآمد سرانه خانوار ایرانی رشد داشته باشد، باید توازنی در این رابطه تعیین کنیم، ما مسئول رفع موانع تولید هستیم.
وی در پایان در واکنش به اعتصاب هایی که دیده می‌شود گفت: بعضا می‌بینیم که در مجموعه ای اعتصاب است، راس مدیریت باید در تمام اعوان مجموعه خود تسلط داشته باشد، کارگر و تکنسین را مورد توجه قرار دهد، بی توجهی به انسان ها بی توجهی به عالم فکر و حرکت است، هرکجا نیروی انسانی با انگیزه باشد رشد در آنجا ممکن خواهد بود.
نسخه قابل چاپ