social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان ها

بيشتر

سه‌شنبه1400/10/28

08:08:5

2996

سه شنبه 1400/10/28

کنترل و نظارت بر صحت عملکرد نازل های جایگاه های عرضه سوخت مایع در استان مازندران

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران در گفتگویی خبری اعلام داشت: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و در راستای اجرای وظایف قانونی، بازرسان این اداره کل بر صحت کار نازل های جایگاه های عرضه سوخت مایع درسطح استان، کنترل و نظارت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان مازندران،  سرپرست اداره کل استاندارد مازندران با بیان این که براساس ضوابط قانونی، سالانه حداقل یک  بار صحت عملکرد نازل های سوخت مایع را مورد بررسی و آزمون قرار می دهیم، عنوان داشتند: از کل نازل های مورد بررسی و آزمون در سطح جایگاه های عرضه سوخت در استان در طی 10 ماهه سال جاری، تعداد 1891 نازل با شاخص های استاندارد مطابقت داشته و تایید شدند و برای  414 نازل، نقص فنی اعم از سخت افزاری و نرم افزاری مشاهده شد و مقرر گردید مالکان جایگاه مربوط، نسبت به رفع اشکالات فنی نازل های یاد شده، اقدامات لازم انجام دهند.

سرپرست تاکید کردند: تا زمان رفع نقص فنی توسط شرکت های تعمیر و نگه داشت مورد تایید شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، نازل های مزبور از مدار استفاده، خارج می گردند.

سرپرست تاکید کرد: شهروندان می توانند هرگونه شکایت خود را در خصوص کم فروشی در پمپ بنزین ها از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد اطلاع دهند تا موضوع توسط کارشناسان اداره کل مورد رسیدگی قرار گیرد.

سرپرست در پایان یادآور شد: هر نازلی که در پمپ بنزین ها مورد بازرسی و کنترل قرار می گیرد و عملکرد آن مطابق با استانداردهای تعیین شده باشد، برچسب های تایید استاندارد بر روی آن نصب می شود تا شهروندان با اطمینان خاطر بیشتری از نازل استفاده کنند.

نسخه قابل چاپ