social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

پنجشنبه1402/11/5

22:25:2

1331

با مجوز استاندارد ۷۰۰ ویلچر دپو شده از گمرک ترخیص شد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با حضور در گمرک غرب تهران، مجوز ترخیص ۷۰۰ ویلچر‌های دپو شده را صادر کرد.
دکتر مهدی اسلام پناه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما گفت: بنیاد شهید از سال ۹۷ برای خرید ویلچر از کشور آلمان اقدام کرد که به علت مسائل مالی و فنی، واردات این اقلام به صورت ویژه ثبت سفارش شد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، افزود: این نوع ثبت سفارش به این معناست که ثبت سفارش آن از نوع کالا‌های مرسوم نیست از این رو پس از عبور از فرآیند‌های قانونی، وارد کشور شد اما بر اساس گزارشی که به سازمان استاندارد رسید متوجه شدیم که ۷۰۰ ویلچر وارداتی بیش دوسال است که در گمرک شهریار مانده است.
وی ادامه اداد: از آنجایی که واردات این نوع کالا برای تامین نیاز جانبازان قطع نخاعی صورت گرفته بود برای حل ترخیص این کالا‌ها شخصا در گمرک غرب تهران (شهریار) حضور یافتم تا وقفه‌ای در این باره صورت نگیرد.
دکتر اسلام پناه، گفت: نمونه‌ای از این ویلچر‌ها را به سازمان استاندارد آوردند و پس از آزمایش‌های لازم، مشخص شد این ویلچر‌ها مشکلی از بابت استاندارد نداشت که بر اساس فرایند قانونی ترخیص آن انجام شد و امیدوارم با تلاش بنیاد شهید این ۷۰۰ ویلچر هرچه زودتر تحویل جانبازان بشود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: البته همکاران گمرک نیز تلاش‌های خود را در این زمینه انجام داده اند و وظیفه ما این است که برای حل مسائلی این چنینی خارج از روال‌های اداری از مسائل گره گشایی کنیم همان طور که رئیس جمهور بر این موضوع تاکید دارد.

برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید




 
نسخه قابل چاپ