social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

رویدادهای مهم

بيشتر

شنبه1402/12/5

14:46:5

889

دکتر اسلام پناه در مراسم بازگشایی پیست اسکی دیزین:

ایمنی و سلامت مردم خط قرمز ماست/ لزوم به روز رسانی فناوریهایی که با جان مردم در ارتباط است

صبح  امروز، با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران، مجموعه فرهنگی ورزشی پیست اسکی دیزین در بخش آسارا بازگشایی شد.
دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم که استاندار البرز، فرماندار ویژه شهرستان کرج و جمعی از معاونان و مدیران حضور داشتند، اعلام کرد: ایمنی، سلامت و امنیت جان مردم خط قرمز استاندارد است.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه ارتقا و به روز رسانی کابلراه پیست اسکی با هدف سلامت و ایمنی ورزشکاران و آحاد مردم که از این مجموعه فرهنگی استفاده می‌کنند انجام می‌گیرد؛ افزود: انتظار می‌رود با تقویت ایمنی سیستم مرکزی اصلی، خطوط  کابلراه و کابین‌ها، سلامت همه افراد در این پیست تضمین شود.
دبیر شورای‌عالی استاندارد، واگذاری پیست اسکی دیزین به اهالی و بومیان روستای ولایترود در قالب شرکت تعاونی توسعه روستایی ولایترود را از آثار مثبت این مجموعه فرهنگی برشمرد و گفت: این سرمایه گذاری با تلاش روستاییان اثر مثبتی در اقتصاد داشته است.
دکتر اسلام پناه با قدردانی از تلاش استاندار، مدیرکل استاندارد البرز و اعضای تعاونی برای رفع مشکلات فنی و استانداردسازی تجهیزات پیست دیزین، خاطرنشان کرد: در صورتیکه دستگاههای دیگر خطوط این پیست، تجهیز و به روز رسانی شود و بتواند ضوابط استاندارد را پاس کند، تا پایان امسال بازگشایی و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
گفتنی است؛ پیست دیزین از اواخر بهمن سال گذشته به دلیل استاندارد نبودن برخی تجهیزات تعطیل شده بود که با پیگیری‌های مجموعه استان و شهرستان به ویژه استاندار از دو هفته قبل با مجوز استاندارد و دستور مساعد دادستان بازگشایی شد و از امروز به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.
پیست بین‌المللی دیزین در کیلومتر ۷۵ جاده چالوس واقع شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری استان البرز و شهر کرج به شمار می‌رود. این پیست بین‌المللی دارای چهار خط تله کابین، سه خط تله سبز و تله اسکی و همه ساله میزبان ورزشکاران و گردشگران است.
برای مشاهده تصاویر بیشتر کلیک کنید
نسخه قابل چاپ