دسترسی سریع

استانی بیشتر

صدور ۱۵۸ گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی در استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان سمنان:

158 فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری با هدف جلوگیری از ورود کالاهای غیر استاندارد سال گذشته در این استان صادر شد.

مدیرکل استاندارد سمنان اظهار داشت: این گواهینامه ها پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد از محصولات وارداتی صادر شده است.

رستمی افزود: کالاهای وارداتی پس از ورود به کشور و گمرک، باید گواهینامه انطباق با استاندارد دریافت کنند و سپس ترخیص شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

رستمی یادآور شد: گواهینامه های وارداتی پس از انجام فرایند ارزیابی انطباق شامل نمونه برداری و آزمون، گواهی بازرسی در مبدا، مواد اولیه و تجهیزات(حد واسط ) و ماشین آلات خط تولید واحد های تولیدی  و سایر روشها، صادر می شود.

مدیرکل استاندارد استان خاطرنشان کرد: اجازه ترخیص کالاهای صادراتی نامرغوب تاثیر منفی بر فرایند صادرات کالاهای داخلی می گذارد و از سویی دیگر ترخیص کالاهای وارداتی غیراستاندارد نیز سلامت و ایمنی هموطنان را به مخاطره می اندازد بنابراین استاندارد با بررسی این کالاها و انطباق آنها با استاندارد تلاش می کند تا کالاهای مرغوب ایرانی به بازارهای بین المللی راه یافته و همچنین کالاهایی استاندارد و مرغوب به بازار داخلی وارد شده و در اختیار هموطنان قرار بگیرد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ