دسترسی سریع

ملی بیشتر

معاون اول رییس جمهوری:

صادرکنندگان غیر نفتی سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی با امریکا هستند

معاون اول رییس جمهور در مراسم روز ملی صنعت و معدن که با حضور جمعی از مدیران ارشد همچون؛ نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران ، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد؛ از صادر کنندگان غیرنفتی به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی با آمریکا نام برد.
اسحاق جهانگیری در مراسم روز ملی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه صنعتی و فراتر از آن توسعه اقتصادی متأثر از محیط پیرامونی کشورهاست، اظهار داشت: این محیط پیرامونی است که مشخص می کند در هر دوره ای باید چه سیاست های صنعتی و اقتصادی را در پیش بگیریم. امروز حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی نقش اثرگذاری در تعیین جهت گیری های صنعتی و اقتصادی کشور دارند.
معاون اول رییس جمهور گفت: مدیر کاردان، عاقل و دلسوز مدیری است که بتواند شرایط را پیش بینی کند و متناسب با وضعیت سیاست هایش را تغییر دهد. ما نیز سیاست مقاومت در برابر فشارهای خارجی را برگزیدیم و به دنبال ایجاد ساز و کاری برای افزایش تاب آوری و حفاظت از معیشت مردم بودیم بنابراین سیاست شتاب در رشد و توسعه کشور تبدیل به سیاست تاب آوری شد.
معاون اول رییس جمهور برنامه ریزی در این مقطع را نیز متأثر از شرایط پیرامونی توصیف کرد و گفت: صادرکنندگان کشور در این شرایط که رکود بر اقتصاد دنیا حکمفرما شده و اقتصاد جهانی به خاطر کوچک شدن، تقاضای کمتری برای محصولات دارد برنامه ریزی مناسبی انجام دهند تا بتوانند جایگاه خود را در بازارهای فروش حفظ کنند.
معاون اول رییس جمهور افزود: باید تلاش کنیم سلامت مردم دچار آسیب نشود و هر موضوعی که با سلامت مردم در تضاد باشد باید کنار گذاشته شود. توجه به معیشت مردم نیز از اولویت های مهم دولت است و مجموعه سیاست هایی در دولت تدوین شد که اطمینان پیدا کنیم زندگی طبقات ضعیف جامعه در حداقل ممکن اداره شود.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: امروز صنعتگران کشور موفق شدند در بخش تولید تجهیزات پزشکی به یکی از صادر کنندگان این محصولات تبدیل شوند و جوانان کشور در بخش دانش بنیان نیز در تولید اقلام بهداشتی نظیر کیت پزشکی،‌ ونتیلاتور و ماسک عملکرد درخشانی داشتند.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم توجه بر موضوع ساخت داخل، اظهار داشت: با اختیاری که مقام معظم رهبری به سران سه قوه داده اند، برای واردات برخی اقلام و کالاها ‌تعرفه و محدودیت اعمال شده است و این فرصتی برای صنعتگران کشور است تا نسبت به تولید این کالاها در داخل کشور اقدام کنند.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گزارشی از پیامدها و اثرات منفی کرونا بر تجارت و اشتغال کشورهای مختلف ارائه کرد و گفت: ایران در سه ماهه اخیر با وجود شرایط کرونا،‌ در تولید بسیاری از محصولات از جمله سیمان، لوازم خانگی، آلومینیم ودیگر اقلام رشد داشته که جای افتخار دارد.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گزارشی از پیامدها و اثرات منفی کرونا بر تجارت و اشتغال کشورهای مختلف ارائه کرد و گفت: ایران در سه ماهه اخیر با وجود شرایط کرونا،‌ در تولید بسیاری از محصولات از جمله سیمان، لوازم خانگی، آلومینیم ودیگر اقلام رشد داشته که جای افتخار دارد.
در این مراسم همچنین نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رییس خانه صنعت و معدن ایران و معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در سخنانی به اهمیت بخش تولید و صنعت به ویژه در شرایط کرونا اشاره کرد.
در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از کارآفرینان برتر و نمونه کشور تقدیر شد.

سایر تصاویر:
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ