دسترسی سریع

ملی بیشتر

جلسه مجازی کمیته هماهنگی FAO-WHO  به ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد

به گزارش دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، جلسه مجازی کمیته هماهنگی FAO/WHO  مربوط به منطقه خاورنزدیک روز دوشنبه 2 تیر برابر با 22 جولای برگزار شد.

ریاست این نشست را که با حضور9 کشور عضو منطقه (شامل ایران، لبنان، عراق، کویت، مصر، امارات، بحرین، عربستان سعودی، سوریه)، دبیرخانه کدکس بین الملل، نایب روسای کمیسیون کدکس و نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و سازمان خواربار وکشاورزی FAO/WHO ، تشکیل شد؛ محمد حسین شجاعی مشاور رییس سازمان استاندارد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران عهده دار بود.

این جلسه برای به روزرسانی مسائل کمیته و بررسی تاثیر شیوع COVID-19  در اقدامات فعلی و برنامه های پیش رو مربوط به تدوین استانداردهای منطقه ایی  و گرفتن بازخورد از اعضا بود.  

همچنین مواردی نظیر بررسی آیتم های جدید کاری و استانداردهای در دست تدوین، برگزاری وبینار تجزیه و تحلیل ریسک در جولای و آگوست برای اعضای منطقه، فعالیت کار گروه های الکترونیکی، تشکیل اجلاسیه های کمیته اجرایی و کمیسیون کدکس به صورت مجازی، اجرای برنامه استراتژی منطقه و نحوه چگونگی افزایش مشارکت در منطقه از مهمترین مسائلی بود که به عنوان دستورکار این جلسه مطرح شد .

گفتنی است، دوره مسئولیت ایران به عنوان هماهنگ کننده خاورنزدیک به اتمام رسیده و کشور عربستان سعودی به عنوان  نامزد آتی کمیته  منطقه ایی در چهل و سومین اجلاسیه کمیسیون کدکس که احتمالا سپتامبر 2020 به صورت مجازی تشکیل خواهد شد به عنوان هماهنگ کننده دور ه آتی، معرفی می شود.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ