دسترسی سریع

ملی بیشتر

آمار تدوین استانداردهای ملی تا پایان شهریور امسال به 33 هزار و 967 استاندارد رسید

آزیتا خضرایی، مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی از تدوین 33967 استاندارد ملی تا پایان شهریور خبر داد و گفت: این استانداردها در  34 کمیته ملی تدوین شده است.
وی افزود: کمیته های ملی تدوین استاندارد در زمینه های مکانیک، خوراک و فرآورده های غذایی، صنایع شیمیایی ، خودرو و نیرو محرکه، برق و الکترونیک، ساختمان و مصالح ساختمانی، فناوری و ارتباطات، مهندسی پزشکی، فناوری اطلاعات، پوشاک و فرآورده‌ها ، اندازه شناسی، اوزان و مقیاسها، خدمات، معدن و مواد معدنی، میکروبیولوژی و بیولوژی، چوب و فرآورده های چوبی، محیط زیست، بسته‌بندی، چرم و پوست، تجهیزات و فرآورده‌های نفتی، اسناد و تجهیزات اداری، مدیریت کیفیت، کود و سموم، انرژی، حمل و نقل، فناوری نانو، فلزشناسی، ایمنی وسایل سرگرمی، آب و آبفا، صنایع پلیمر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ورزش و تجهیزات ورزشی، حلال، نقشه و اطلاعات مکانیکی و انفورماتیک سلامت است.
خضرایی بیشترین تدوین استاندارد را مربوط به کمیته مکانیک با 4229 استاندارد و کمترین را مربوط به کمیته انفورماتیک سلامت با تدوین 2 استاندارد اعلام کرد.
مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی افزود: بیشترین میزان تدوین استانداردها به ترتیب مربوط به کمیته های مکانیک، خوراک و فرآورده های غذایی ، صنایع شیمیایی ، خودرو و نیروی محرکه و برق و الکترونیک است.
خضرایی اظهار داشت: 107 شخص حقوقی تایید شده در زمینه تدوین و 584 ویراستار تایید شده در زمینه تدوین استانداردهای ملی فعالیت دارند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ