دسترسی سریع

استانی بیشتر

برگزاری جلسه توجیهی تدوین و نشست‌های تخصصی در اداره کل استاندارد ایلام

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام، در راستای فعال سازی برنامه تدوین استانداردهای ملی و نشست‌های هم اندیشی تخصصی و جلب مشارکت کارشناسان اداره کل در جهت تدوین استانداردهای ملی جلسه توجیهی با حضور مدیرکل و کارکنان اداره کل برگزار شد.
در این جلسه، محمدی مدیرکل استاندارد با اشاره به اهمیت تدوین استانداردها که زیربنا و رسالت اصلی سازمان ملی استاندارد ایران است، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با عنایت به اهمیت استاندارد سازی و کاربرد استانداردهای بین‌المللی در عرصه تجارت جهانی، علاوه بر تدوین استانداردهای ملی، اقدام به تشکیل کمیته‌های فنی متناظر با کمیته‌های فنی ISO که وظیفه تدوین استانداردهای بین‌المللی در حوزه‌های مختلف را بر عهده دارند، نموده است.
شایان ذکر است در این نشست ضمن اشاره به مواد قانونی مرتبط با استانداردهای ملی و تشریح اهداف مورد نظر، مشارکت فعال در تدوین استانداردها و نیز عضویت در کمیته‌های فنی متناظر و ... مورد تاکید قرار گرفت.
همچنین در این جلسه، کارشناس تدوین اداره کل استاندارد استان، توضیحات لازم در خصوص نحوه جستجوی موضوعات و منابع تدوین در سال جدید، شرایط احراز دبیری تدوین و نیز نحوه استفاده از سامانه جامع تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی و آخرین تغییرات فرآیندهای اجرایی تدوین استانداردها را تشریح کرد.
در پایان این جلسه همکاران به بحث و تبادل نظر و بیان مسایل و مشکلات این حوزه پرداختند.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ