دسترسی سریع

اطلاعیه و فراخوان بیشتر

«شیرآلات صنعتی-شیرآلات کشویی از جنس آلیاژ مس »

استاندارد ملی به شماره 23165

بر مبنای مصوبات نود وسومین اجلاس شورای عالی استاندارد استاندارد ملی شماره 23165 با  عنوان «شیرآلات صنعتی-شیرآلات کشویی از جنس آلیاژ مس مشمول اجرای اجباری استاندارد قرار گرفته است  لذا مراتب جهت اطلاع عموم و توجه به الزامات قانونی آگهی می گردد.
الزامات قانونی:
شروع اجرای اجباری استاندارد مذکور سه ماه پس از انتشار آگهی در روزنامه رسمی می باشد.
نشانه گذاری فرآورده هایی که استاندارد آن اجباری اعلام شده، با علامت استاندارد الزامی است و تولید،تمرکز، توزیع و فروش این فرآورده ها باکیفیت پایین تر از استاندارد و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع می باشد.
علامت گذاری فرآورده های مشمول استاندارد اجباری مستلزم دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشد.
اعطاء پروانه کاربرد علامت استاندارد به واحد های تولیدی منوط به تامین شرایط عمومی تولید و انطباق کیفیت فرآورده با استاندارد ملی مربوط می باشد.
رعایت کلیه مقررات استاندارد اجباری و سایر قوانین و مقررات جاری در مورد کالاهای وارداتی الزامی می باشد و کیفیت مواد و کالاهای وارداتی بر حسب ضرورت و اولویت و توجه به مسائل سلامت، ایمنی، بهداشتی، زیست محیطی و اقتصادی باید با استاندارد ملی و یا استاندارد های معتبر و ضوابط فنی مورد قبول سازمان منطبق باشد.
صادرات فراورده های مشمول اجرای استاندارد اجباری به یکی از طرق ذیل ارزیابی انطباق می گردند:
الف- صدور گواهی انطباق توسط سازمان ملی ایران
ب-  صدور  گواهی انطباق کالاهای صادراتی بر اساس استاندارد تعیین شده توسط کشور هدف
ج-  صدور گواهی انطباق کالاهای صادراتی بر اساس استاندارد های بین المللی مورد قبول طرفین و یا مشخصات فنی اظهارشده توسط مراجع قانونی و یا ذیصلاح کشور هدف.
کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط میتوانند جهت کسب اطلاع بیشتر به تارنمای رسمی سازمان ملی استاندارد به نشانی: http://www.inso.gov.ir و یا در تهران  به سازمان ملی استاندارد و در استان ها به ادارات کل استاندارد مراجعه نمایند.
دفترتخصصی روابط عمومی واطلاع رسانی

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ